Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „Гражданско състояние “
Необходими документи:
- Заявление за учредяване на настойничество или попечителство /по образец/
- Декларация за съгласие за участие в настойническия съвет или за длъжността попечител и заместник-попечител /по образец/
- Удостоверение за раждане - за малолетни и непълнолетни лица
- Препис-извлечение от акт за смърт на родител и/или документ, удостоверяващ невъзможността да се упражняват родителски права - за малолетни и непълнолетни лица
- Съдебно решение за поставяне под пълно или ограничено запрещение на лицето, за което се изисква удостоверение за настойничество или попечителство
Начини на заявяване на услугата:
- лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 307.
Телефон: (042) 614 807
Работно време: 08:30-12:30 ч.
13:30–17:30 ч.
При подаване е необходимо да представите документ за самоличност или изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
- чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
- по електронен път чрез електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
• попълнено, подписано и сканирано заявление
• други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване -
https://edelivery.egov.bg/
- по електронен път чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“ - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2391
- устно, на гише в Център за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
30 дни
Такса:
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
- лично или чрез упълномощено лице в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - eтаж 3, стая 307.
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност.
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
- по електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подписано с квалифициран електронен подпис
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване