Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние “
Необходими документи:
- Заявление за припознаване на дете /по образец/
- Декларация от другия родител, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Декларация от детето, ако е навършило 14 години, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Декларация от законен представител, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Лични карти на родителите
- Удостоверение за раждане – оригинал на детето с печат за изплатена еднократна помощ след раждане
Припознаването се извършва лично с писмено заявление пред длъжностното лице по гражданското състояние или с декларация с нотариално заверен подпис, подадена до длъжностното лице по гражданското състояние.
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише № 1, 2, 3 и 4 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 885; 614 855; 614 896; 614 886;
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. По електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на гише № 1, 2, 3 и 4 в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“ - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2053
6. Устно, на гише в Център за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
3 месеца
Такса:
Не се заплаща за услугата
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице от Центъра за административно обслужване - гише № 1, 2, 3 и 4
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж
Телефони: (042) 614 885; 614 855; 614 896; 614 886
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване