На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА, чл. 21, ал. 1 от Закон за Публични предприятия, чл. 69, ал. 2 от Правилника за прилагане на закона за публичните предприятия, с Решение № 112 от 25.01.2024 г. на Общински съвет Стара Загора, е обявен конкурс за възлагане управлението на "Мересев" ЕООД, град Стара Загора, вписано в ТРРЮЛНЦ с ЕИК: 833067740.
С решението са определени:
- Минимални и специфични изисквания към кандидатите:
- Да е български гражданин или гражданин на Европейския съюз, на държава страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария.
- Да има завършено висше образование.
- Да има най-малко 5 години професионален опит.
- Да не е поставен под запрещение.
- Да не е осъждан за умишлени престъпления от общ характер.
- Да не е лишен от правото да заемат съответната длъжност.
- Да не е обявен в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- Да не е бил член на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години, преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори.
- Да не е съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по сребрена линия – до четвърта степен включително и по сватовство – до втора степен включително, на управаител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие.
- Да не заема публична длъжност по чл. 6, ал. 1, т. 1-35 и т. 38 и 39 от Закона за противодействие на корупцията и да не е член на политически кабинет и секретар на община.
- Да не извършва търговски сделки от свое или чуждо име.
- Да не е съдружник в събирателни, командитни дружества и в дружества с ограничена отговорност.
- Да не е управител или член на изпълнителен или контролен орган на друго публично предприятие.
- Да отговаря на други изисквания, предвидени в устава на дружеството.
Забраните по т. 11 и т. 12 се отнасят за дейност, сходна с дейността на дружеството.
- Документи необходими за участие в конкурса:
- Заявление за участие в конкурса - свободен текст;
- Автобиография;
- Документи за придобита образователно-квалификационна степен;
- Копие от документи от трудов стаж, професионален и управленчески опит;
- Декларация, че не са налице пречки по чл. 20, ал. 1, т. 3-т. 8 от Закона за публични предприятия;
- Концепция за развитието и дейността на дружеството /до 50 страници, във формат А4, едностранен печат/
Кандидатите могат да получат информация /на електронен или хартиен носител/ за дружеството, включваща последния годишен финансов отчет, последния междинен финансов отчет от комисията за номиниране или чрез администрацията на Община Стара Загора.
- Етапи при провеждане на конкурса:
- Първи етап: Проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания. До втория етап на конкурса се допускат кандидатите, които отговарят на изискванията за заемане длъжността съгласно закона и приложимите нормативни актове.
- Втори етап: Представяне на програма за развитието и дейността на дружеството за тригодишен период и приноса на кандидата към неговото управление.
Комисията ще оцени програмите на кандидатите по методиката, приета от Общински съвет Стара Загора с негово Решение № 112 от 25.01.2024г. До трети етап от конкурса се допускат кандидатите получили оценка на представената програма не по-ниска от 3.50. - Трети етап: Събеседване с кандидатите – състои се от въпроси по следните теми:
- Познаване на нормативната база: Закон за публичните предприятия и Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия, Търговския закон, Закон за общинската собственост, Кодекс на труда, Наредба за реда за упражняване правата на собственост на община Стара Загора в търговски дружества с общинско участие в капитала и за сключване на договори за съвместна дейност, Наредба за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилищни имоти на територията на община Стара Загора и други, свързани с дейността на дружеството;
- Управление собствеността на дружеството предвид факта, че е 100% общинска собственост.
- Кадрите, структурата и организацията на търговското дружество.
- Виждания за развитие на дейността с цел подобряване на финансовите резултати на дружеството.
Събеседването се оценя по приета Методика за оценка за събеседването, приета с Решение № 112 от 25.01.2024г. на Общински съвет Стара Загора.
При получаване на по-висока оценка от 3.50, кандидатите се допускат до участие в класирането.
- Документите се подават в срок от тридесет дни от публикуването на обявата за конкурса, в административната сграда на Община Стара Загора, на адрес: бул. „Цар Симеон Велики“ 107, град Стара Загора - деловодство, всеки работен ден в часовете от 8.30 ч. до 17.30 ч.
За участие в процедурата всеки кандидат поставя в отделен запечатан плик с надпис: „Концепция за развитие на „Мересев“ ЕООД“, която заедно със заявлението за участие в конкурса и другите необходими документи се подават в общ запечатан плик с надпис съдържащ: три имена на кандидата и обекта на конкурса и се завежда по реда на постъпването.
- Място, на което ще се обяви датата за провеждане на конкурса, списъка на допуснатите и класирани кандидати и други съобщения – интернет страницата на Община Стара Загора https://www.starazagora.bg, в раздел „ Конкурси и обявления за работа“.
Допълнителна информация може да се получи на тел. 042/614 635 или в стая № 405, в административната сграда на Община Стара Загора.