Община Стара Загора, на основание чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед №10 -ДСл от 4.04.2024 г. на Кмета на Община Стара Загора:
- Обявява конкурс за длъжността Секретар на община.
- Минимални и специфични изисквания за длъжността и допълнителни умения и квалификации.
- Минимални изисквания предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията:
- Висше образование и придобита минимална образователно-квалификационна степен “Магистър”;
- Професионален опит: 5 години
- Ранг - I младши ранг /ако лицето е работило като държавен служител/;
- Допълнителни изисквания за заемане на длъжността – да познават нормативната уредба свързана с дейността на администрацията. Да притежават стратегическа, лидерска и управленска компетентност, умения за обработване на информация, дигитална комуникация и умения за изграждане и поддържане на добри комуникативни отношения вътре и извън администрацията, посочени в рамка на компетентностите за длъжността, съгласно Приложение №1 към чл.15, ал. 1 от Наредба за условията и реда за оценяване на изпълнението на служителите в държавната администрация и Приложение №1а към чл.15, ал. 2 от НУРОИСДА.
- Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът ще се проведе по реда на чл.33, ал.1, т.1, т.3 и чл.34, ал.1 от Наредбата за конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно дейността на администрацията;
- защита на концепция за стратегическо управление на тема: Управление на общинска администрация и опазване на обществения ред в Община Стара Загора.
Разработената концепция да бъде до 10 страници формат А4, поставена в запечатан плик, надписан с трите имена на кандидата, подпис и длъжността за която кандидатства.
- интервю.
Съгласно чл.14, ал.4 от НПКПМДС, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
- Кандидатите да представят следните документи:
- Заявление - Писмено заявление за участие в конкурса/по образец, съгласно Приложение №3 от НПКПМДС, към заявлението се прилагат:
- Декларация - Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва само номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобито в чужбина образование е вписана в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на дипломата не се прилага на диплома за завършено висше образование по съответната образователно-квалификационна степен и допълнителни квалификации;
- Копия на документи удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит и/или за присъден ранг, ако кандидатът е работил като държавен служител;
Представените копия от документи следва да бъдат заверени от кандидата с подпис и текст „Вярно с оригинала“.
Разработените от кандидатите концепции се представят при подаване на документите в отделен непрозрачен, запечатан плик на който следва да бъдат изписани трите имена на кандидата и длъжността за която кандидатства. На плика да се постави входящ номер, съответстващ на входящия номер на заявлението за участие в конкурса. Комисията да отваря пликовете само на кандидатите, които са допуснати до участие в конкурса.
- Основната месечна заплата за длъжността се определя по нива и степени съгласно Приложение №1 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация. Минимална МЗ 1500 лв. При назначаване, индивидуалната основна месечна заплата се определя за Ръководно ниво 4А съгласно НЗСДА.
- Описание на длъжността: Секретарят на общината организира дейността на общинската администрация, съобразно Устройствения правилник на Община Стара Загора. Ръководи и контролира работата на отделните структурни звена на Общинска администрация и звената към нея. Организира и контролира дейността на звената по гражданска регистрация и административно обслужване, както и останалите звена на пряко подчинение съгласно действащата структура. Контролира и отговаря за спазването на процедурите по документирането и съхраняването на документацията. Организира и контролира разработването на вътрешни правила за работа на администрацията и утвърждава вътрешните правила за реда и организацията на административното обслужване на физическите и юридическите лица. Отговаря за оценяването на служителите от Общинска администрация. Утвърждава длъжностни характеристики, при спазване изискванията на НУРОИСДА и Наредба за длъжностните характеристики на държавните служители. Контролира изпълнението на задачите и действията, свързани с прилагането на Административно процесуалния кодекс, Наредбата за административното обслужване, Закона за администрацията, Закона за държавния служител и подзаконовите изисквания по тяхното прилагане. Подпомага Кмета на общината по административни въпроси и за другите бюджетни функции: Образование, Култура, Здравеопазване и социални дейности. Ръководи и организира поддържането на актуално състояние на избирателните списъци и целият процес по подготовката на избори и местните референдуми. Контролира условията на работа на служителите и информационно-техническото обезпечаване на дейността. Изпълнява и други дейности, определени в нормативни актове или възложени от Кмета на общината.
VII. Място и срок на подаване:
7.1 Заявлението и приложенията към него се подават лично от кандидата или чрез пълномощник. Копията на документите се представят заверени с подписа на кандидата в цялост /от първа до последна страница/ в стая №401, ет.4 на Община Стара Загора, бул. “Цар Симеон Велики” №107 от 8.30 ч. до 12.30 ч. и от 13.30 ч. до 17.30 ч., в срок до 11 дни от деня на публикуването на обявлението за конкурса.
7.2 В случай, че документите се подават по електронен път, Заявлението за участие в конкурса и декларацията на лицето за неговото гражданство, както и обстоятелствата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Документите се подават на адрес: [email protected].
VIII. Обявлението за конкурса се публикува в Регистъра по чл.61, ал.1 от Закона за администрацията, в специализиран сайт или портал за търсене на работа – www.jobs.bg на интернет страницата на Община Стара Загора – www.starazagora.bg
IX. Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати до участие в конкурса, както и всички други съобщения свързани с конкурса се обявят на интернет страницата на Община Стара Загора - www.starazagora.bg.