ОБЩИНА СТАРА ЗАГОРА
На основание чл.18, ал.1 и ал.2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор и чл.4, ал.1, чл.5 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор и Заповед №10-00-1994 от 20.09.2019 г. на Кмета на Община Стара Загора
О Б Я В Я В А:
Процедура за подбор на двама външни членове на Одитния комитет в Община Стара Загора
1. Изисквания към кандидатите:
- образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен „магистър“;
- професионален опит: най-малко пет години стаж в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит;
- да не участват в повече от два одитни комитета.
2. Необходими документи за участие в подбора:
- писмено заявление по образец, за участие в процедурата за подбор на външни членове на Одитния комитет на Община Стара Загора, Приложение №1;
- подробна професионална автобиография;
- декларация по образец от лицето, за обстоятелствата по чл.18, ал.1, т.3 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор (не участва в повече от два одитни комитета), Приложение №2;
- копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен „магистър“ (документите, издадени в чужбина, следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. ДВ, бр.69 от 2000 г., посл. изм. и доп., бр. 86 от 2017 г.), за допълнителни квалификации и за правоспособност;
- копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина и др.);
- копия на сертификати, удостоверения, дипломи и др. за допълнителна квалификация в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит (ако притежават такива) по преценка на кандидата.
Документите, които са по образец могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на община Стара Загора - www.starazagora.bg - секця /Информация и услуги/ Конкурси и обявления за работа.
3. Начин на провеждане на подбора:
- преглед на представените от кандидатите изискуеми документи и
- интервю с допуснатите по документи кандидати, на което те излагат своето виждане за работата на одитния комитет (до кандидатите, които са допуснати до интервю, на посочения от тях e-mail адрес, ще бъде изпратена покана за явяване на интервю, в която ще бъде посочени, датата, място и часът в който кандидатът следва да се яви на интервю).
4. Правомощия и задължения на одитния комитет:
- съгласува статута и числеността на отдел „Вътрешен одит“, стратегическите и годишните планове за дейността по вътрешен одит;
- разглежда и приема с решение доклада за състоянието на системите за финансово управление и контрол и годишния доклад за дейността по вътрешен одит;
- запознава се при необходимост и дава становища по одитните доклади за извършени одитни ангажименти и по всички значими въпроси, свързани с вътрешния одит в Община Стара Загора;
- наблюдава процеса по управление на риска в Община Стара Загора и дава становища с препоръки за подобряването му;
- осъществява взаимодействие с външните одитори, съобразно чл.32 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор от 31.01.2017 г.
- наблюдава процесите на финансово отчитане в Общината и дава становища с препоръки за подобряването им;
- наблюдава ефективността на системите за вътрешен контрол в Община Стара Загора и дава становища с препоръки за подобряването им;
- има право на свободен достъп до Кмета, до Ръководителя на вътрешния одит и до Председателя на Общински съвет;
- заседава най-малко веднъж на 2 месеца;
- в нормативно определените срокове изготвя и представя за съгласуване на Кмета Статут на одитния комитет и го оповестява на вътрешната информационна страница на Общината или по друг подходящ начин;
- в нормативно определените срокове изготвя правила и процедури за работата си и ги оповестява на вътрешната информационна страница на общината или по друг подходящ начин;
- изготвя годишен доклад за дейността си, който предоставя на Кмета и на Председателя на Общинския съвет и организира изпращането му на Министъра на финансите и публикуването му на вътрешната информационна страница на Общината.
- писмено уведомява министъра при необходимост, съобразно чл.35 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети;
- други, съобразно Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор от 31.01.2017 г. и приложимото законодателство.
5. Ред за провеждане на заседанията на Одитният комитет: Най-малко веднъж на два месеца, когато присъстват повече от половината от неговите членове. Решенията и становищата на Одитният комитет се вземат с мнозинство повече от половината от всички негови членове. Комитетът не може да взема решения неприсъствено. Не се допуска въздържане от гласуване. Одитният комитет се ръководи от председател, който организира и свиква заседанията на комитета.
6. Описание на задълженията на външен член на Одитния комитет: Участва в заседанията на Одитният комитет и подпомага дейността му при изпълнение на правомощията на комитета по чл.18, ал.5 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор. Одитният комитет заседава не по-малко от веднъж на два месеца. Заседанията на Одитния комитет ще се провеждат в сградата на община Стара Загора на адрес: гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики“ № 107.
7. Възнаграждение за участие в заседанията на Одитния комитет - половин минимална работна заплата, но не повече от една минимална работна заплата за месец.
8. Място и срок за подаване на документи:
Документите се подават лично или чрез упълномощено лице на адрес:
гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики“ №107 в деловодство на Община Стара Загора, в срок от 16.10.2019 г. до 28.10.2019 г. включително, в запечатан плик с надпис: „Кандидатура за участие в процедурата за подбор за външни членове на Одитния комитет на Община Стара Загора“, всеки работен ден от 8,30 часа до 17,30 часа.
До участие в подбора ще се допускат кандидатите представили в срок изискуемите документи.
Решението на комисията относно допускането до подбора се оформя в протокол. Същият ще бъде публикуван на интернет страницата на община Стара Загора.
Допуснатите кандидати ще бъдат уведомени на посоченият от тях електронен адрес за датата, часа и мястото на провеждането на интервюто.
9. Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения във връзка с подбора:
Информационен център - Община Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики“ №107
www.starazagora.bg, секця /Информация и услуги/ Конкурси и обявления за работа
За допълнителна информация: тел. 042 / 614 616 Ръководител Вътрешен одит
тел. 042 / 614 633 Началник отдел „Човешки ресурси“