Мобилно приложение улеснява купуването на билети за градския транспорт в Стара Загора

Размер на шрифта: A A A
Мобилно приложение улеснява купуването на билети за градския транспорт в Стара Загора

 

Първата акаунт базирана система, даваща гъвкавост и управление на градската мобилност в реално време, у нас заработи успешно в Стара Загора. Приложението „Градски транспорт Стара Загора“ е достъпно в Apple App store и Google Play. От компанията доставчик - Телелинк, споделиха някои от основните предимства, които го отличават от останалите подобни услуги в областта. Приложението е изградено върху иновативна платформа за предоставяне на набиращата все повече популярност в света на „умните градове“ „Мобилност като Услуга“ (Mobility as a Service, MaaS). Платформата предоставя услуги в областта на градската мобилност, както в България, така и на международния пазар.

Приложението е първото в региона и едно от само няколко в Европа, които предоставят едновременно закупуване на билетни продукти - еднократен билет за всички линии и планиране на пътуване с информация в реално време.

Друга съществена разлика е вградената способност да се управляват данни от множество различни доставчици на транспортни или свързани услуги като част от пътуването, например: наличието и запазването на паркинг, средства за споделено пътуване, велосипеди под наем, ел. скутери и т.н. Съвсем скоро някои от тях ще бъдат достъпни в Стара Загора, което ще направи града първия в Източна Европа с действаща система „Мобилност като Услуга“. В този смисъл, естествената следваща стъпка е всички тези възможности да бъдат обединени в платформата, която ще  създаде възможности за планиране на пътуванията по различни видове транспорт, за гъвкави плащания и персонализация, базирана на предпочитанията по отношение на време, комфорт, разходи и/или удобства на пътуванията. С осигуряването на разнообразни варианти за избор, потребителите на транспортни услуги ще имат възможност да планират безпрепятствено пътуванията си по различните видове транспорт, както и да плащат за тях.

Още една иновация има в приложението на „Градски транспорт Стара Загора“ – възможност  да поддържа абонаментни карти с намаления. Административният портал на системата предлага възможност на администраторите да въвеждат сами правилата за използване на всеки отделен билетен продукт или карта, като по този начин се предлага на масовия потребител, а именно - постоянно пребиваващите в града, възможността да използват своята абонаментна карта през мобилния телефон без да се налага да я носят в себе си. Всички продукти могат да бъдат зареждани както в центровете за обслужване на клиенти - наличните автомати разположение по ключови спирки и в самите автобуси, така и през уебсайта.

В разработката на платформата са участвали екипи от дизайнери на потребителско преживяване и инженери с дългогодишен опит в областта, което личи от изключително олекотения дизайн и простота на управление. С буквално няколко натискания можете да въведете желаната дестинация и закупите необходимия билет. Вградени алгоритми изчисляват резултатите за части от секундата като същевременно използват данни за настоящата наличност на превозни средства и отбелязват с голяма точност очакваното време на пристигане. Това прави използването на градския транспорт много по-удобен, като го доближава до независимостта и предсказуемостта на личното превозно средство.

Реализацията на проекта за „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора“ включва още въвеждане на видеонаблюдение на основните кръстовища и интелигентна система за превенция на задръствания. В ход е и подмяната на съществуващите светофарни уредби и трафик контролери, три ще бъдат и светофарите, даващи с бутон предимство на пешеходците.

Автор: Красимира Кънева

Горещ телефон
за сигнали