На 18 януари от 19.00 часа предстои първа среща за новата година с жизнерадостната музика на Офенбах в неговата оперета „Парижки живот“, чиято премиера се състоя в края на октомври 2016 година на сцената на Старозагорската опера. Спектакълът гостува с голям успех в редица градове на България. Режисьор на постановката е Румен Нейков, диригент Димитър Косев, хореография Алида Бонева, художник на декора Иван Токаджиев, автор на костюмите е Антония Попова. Участват Милко Михайлов, Иван Кабамитов, Мария Ганчева, Елена Петрова, Евгений Арабаджиев, Нели Нечева, Любомир Петков, Емилия Джурова, Мария Колева, Лили Ходжева, Кремена Райчева, Богомил Русенов, Евгений Сурмиевич, Нина Димитрова, Христо Иванов, Никола Марулев, Игнат Желев, Иван Колев, Маргарита Йовчева, Илиян Филипов, Петър Янкулов, Тенко Джелепов, Илко Каменов, оркестър, хор и балет на Държавна опера-Стара Загора. За първи път старозагорската публика ще види в ролята на Метела младата и талантлива Елена Петрова – все още студентка в Национална музикална академия.
В „Парижки живот“ се развиват и две любовни сцени, едно погрешно задържане, но всичко завършва успешно и радостно с всеобщото ликуване, че нищо и никой не може да заглуши Изкуството- ако не е на сцената, то ще бъде по улиците, булевардите, навсякъде! Действието се развива преди 150 години, по време на Световното изложение в Париж през 1867 г. Оперетата е поръчана да бъде написана в чест на това изложение и е създадена година по-рано – от известен вече Маестро Офенбах и прекрасни либретисти.
„Надявам се да увлечем зрителите в тази магия на Офенбах – всичко да е леко, да се лее като шампанско. Наистина изглежда сякаш лесно, но интерпретаторски не е . Убеден съм, че представлението ще е едно огромно удоволствие за публиката“ – споделя режисьорът проф.Румен Нейков.
Младият диригент Димитър Косев казва за „Парижки живот“ – „Интересно е, че музиката на една френска оперета – от френски автор и с действие, развиващо се в Париж, е много тип Щраус и „Прилепът“. Това е приятно съчетание в един спектакъл, в който има красива музика и много красиви костюми. Зрителите ни ще бъдат не точно на оперета, а на един пищен концерт с френска музика, в който дузина обикновени хора тип „пролетарии“ ще се превъплътят в хора от високите етажи на обществото и политиката. И това е малко или много огледален образ на днешното време. Офенбах със сигурност не го е знаел, че оперетата му ще звучи толкова реалистично е в 21 век. Така че освен да се забавляваме, ще се и замислим – кой какъв е в реалния свят и как може, променяйки се в друг, да излъже толкова много хора успешно.“