Административната услуга се предоставя от:
Звено „Управление на общинска собственост и разрешителен режим“
Необходими документи:
- Заявление за промяна в обстоятелствата на туристически обект – място за настаняване или заведение за хранене и развлечения /по образец/
- Документи, удостоверяващи промяната
- Удостоверение за категоризация на туристическия обект /оригинал/ - връща се при получаване на новото удостоверение
- Документ за платена такса за промяна в обстоятелствата съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише № 5 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. По електронна поща - [email protected]
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- заявление по образец, подписано с квалифициран електронен подпис
- документ за платена такса, съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2008
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
30 дни
Такса:
За услугата се заплаща такса съгласно чл. 2, ал. 3 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма.
За вписване на настъпили промени в обстоятелствата относно категоризирани туристически обекти – места за настаняване и прилежащите към тях заведения за хранене и развлечения, самостоятелни заведения за хранене и развлечения:
1. за вписване на настъпили промени в обстоятелства в Националния туристически регистър и/или в регистрите по чл. 167, ал. 1 от ЗТ относно категоризирани туристически обекти, когато промяната води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) – 50.00 лв.;
2. за вписване на настъпили промени в обстоятелства в Националния туристически регистър и/или в регистрите по чл. 167, ал. 1 от ЗТ относно категоризирани туристически обекти, когато промяната не води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) – 30.00 лв.
Начини на плащане на услугата:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в Центъра за административно обслужване
2. по банков път
Банкова сметка
УниКредит Булбанк АД – клон Стара Загора
BIC код: UNCR BGSF
BG62 UNCR 7000 8422 2363 84
Код за вид плащане: 44 70 00
3. по електронен път - заплащането на заявена електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги се извършва чрез Портал за електронни плащания - https://pay.egov.bg/
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично или чрез упълномощено лице от Центъра за административно обслужване - гише № 5
Център за административно обслужване - в сградата на Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж.
Телефони: (042) 614 858
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
Процедура по извършване на административната услуга
Категоризираните от кмета на Община Стара Загора туристически обекти се вписват в Общинския и в Националния туристически регистър. При промяна на вписаните обстоятелства в регистъра вписаното лице подава заявление по образец до кмета на общината, за отразяване на промяната в съответните законови срокове от настъпването й.
Категорията на туристическия обект се запазва - при промяна на наименованието на туристическия обект, в случай че не е настъпила промяна във вида на обекта, както и при промяна на капацитета на туристическия обект, когато промяната не е настъпила вследствие на реконструкция или разширение.
Таксата за отразяване на настъпила промяна в обстоятелствата, вписани в Националния туристически регистър, включва издаване на ново удостоверение за категоризация, отразяващо променените обстоятелства.
Срокът на новото удостоверение е от датата на издаване на новото удостоверение до датата на валидност на първоначално издаденото удостоверение.
Удостоверението се предоставя само след връщане на първоначално издаденото.
В случай че първоначално издаденото удостоверение е изгубено или унищожено, лицето прилага писмена декларация за тези обстоятелства.